מיתוסים בנושא גרילים, מנגלים ומסביב

בפינה זו נבהיר מס' דברים לגבי מוצרים הייתה לנו סטיגמה ברורה לגביהם כמו למשל:

1. תמיד פחדנו לאכול כבד שהרי הוא שייך "לחלקים הפנימיים" ובכבד מצטברים כל הרעלים של הגוף.
היום ברור שכבד נחשב לבריא ורופאים ממליצים לאכול אותו פעם פעמיים בשבוע, הוא מספק מינראליים וגם פחמימות, נתרן, אשלגן, מגנזיום, סידן, ברזל וחלבון ובניסוי שנערך על חיות מעבדה הוכח גם שהוא מספק מרץ.
נוסיף ונאמר כי רופאים רבים מאמינים שזהו מרכיב הכרחי, אלא אם כן חלילה נחשף הבקר למגע עם דשנים כימיים וכיוצא בזה.

2. במיוחד לצמחוניים: חלקם הגדול של הצמחוניים שבייננו חושבים שהבשר רעיל בגלל החומרים הפוריניים שבו (ההופכים בחילוף חומרים בגוף לחומצת שתן) למען האמת, חומרים פוריניים נמצא בכמויות גדולות הרכה יותר באגוזים, באספרגוס, בתרד פטריות וקטניות ואפילו בכמה ירקות.
אם הבשר היה רעיל האנושות לא הייתה מגיעה לאן שהגיעו אלא אם כן אתם סובלים ממחלות שגרתיות ופודגרה.

3. סטיגמה שלילית לבקבוק הבירה שלנו שצמוד לגריל / מנגל שלנו! למה זה קורה? למרות ששתיית כוס בירה מסתבר יותר בריאה מכוסית יין ביום רבים נוטים לחשוב שהבירה לא בריאה , מזיקה ומסוכנת אולם, האמת היא שלבירה יתרונות תזונתיים ואפשר לשתות בקבוק בירה ביום בלי שום בעיה ואלכוהול הנמצא בכוס אחת לא מהווה שום בעיה לגוף.
הבירה עשירה בפחמימות ובויטמינים מקבוצת B ומינראליים חשובים כמו: מגנזיום,אבץ ואשלגן ומשפרת את ריכוז המוגלובין ומשפרת את ספירת תאי הדם הלבנים- כל זה עוזר לגוף להתמודד מול מחלות. ועוד לא הזכרנו את מצב הרוח הטוב שהיא מרוממת.

4. בשר בקר שמן יותר מבשר עוף – לא בהכרח. בנתחים של הבקר יש פחות מ-5 אחוזי שומן. לדוג' סינטה – יש בה 2.2 אחוזים בלבד או וייסברטן- עם 1.3 אחוז. זה תלוי בחלק של בשר הבקר ותלוי בחלק העוף.

5. רבים נוטים לחשוב כי בבשר קפוא ובבשר טרי יש אותם ערכים תזונתיים. לא נכון.

בשר קפוא שהופשר נחות יותר מבשר טרי. כמות הויטמינים בבשר קפוא ,במיוחד מקבוצת B או E הולכת וקטנה. ובד"כ כאשר מפשירים את הבשר מאבדים חלק מנוזלי הבשר שמכילים ויטמינים, חלבונים ומינרליים.גם איכות השומן בבשר קפוא נפגעת כי הוא נוטה להתקלקל עם הזמן. אם מפשירים כדאי להשתמש בנוזלי ההפרשה לרוטב, כדי להקטין את אובדן הויטמינים.

6. בשר מקולקל מריח רע – לא בהכרח. חיידקים שגדלים על הבשר ומייצרים ריח שגורם לנו להירתע ממנו הם לא בהכרח הזנים שמסוכנים לבריאותינו. צריך לדעת שבריאותינו נמצאת בסכנה לא רק מאותם חיידקים שמפיצים ריח, אלא גם מחיידקים שיכולים להגיע בלי שהריח יסגיר אותם. בשר עם ריח טוב עדיין לא מבטיח שהוא בשר טוב ובריא. רק בדיקה מיקרוביאלית במעבדה תוכיח זאת.

7. כדאי לשתות תה אחרי מנת בשר – לא נכון.

שתיית תה אחרי מנת בשר בהחלט מורידה את כמות ספיגת הברזל בגוף. מומלץ לשתות יותר מיץ תפוזים, מיץ גמבה ששם קיים ויטמין C, זה בהחלט משפר את ספיגת הברזל מהבשר. אולם עד כה לא נמצאה הוכחה מוחלטת על המרכיב בתה שגורם לכך.

8. צבע הבשר מעיד על טריותו. לא בהכרח. – בשר מיושן צבעו כהה מאוד בד"כ.
בחו"ל יש הרבה אטליזים שעל מנת לשמור על צבע האדום של הבשר מפזרים מלחים ששומרים על צבעו.אם חותכים נתח בשר ומשאירים אותו במקרר בתנאים נאותים, הבשר ישנה צבעו מאדום לחום וזאת בשל התחמצנות ותגובות כימיות נוספות. זהו שינוי טבעי בעיקר בשכבותיו החיצוניות של הבשר, ולא מעיד על פגם או אי טריות של הבשר. רצוי לשים לב , עם זאת, כשמופיעים צבעים לא אופיינים כמו כחול, ירוק או שחור.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם הצוות שלנו, חייגו עכשיו: 052-2789633, או השאירו פרטיכם בטופס יצירת הקשר שלנו ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי!